Logotipo spalvos: ką jos sako apie Jūsų prekės ženklą?

 

Vienas iš pagrindinių ir svarbiausių sprendimų, kalbant apie logotipus, yra spalva. Manote, kad ne? Psichologai, deja, mano kitaip.

Žemiau pateikiami logotipų pavyzdžiai, paaiškinima spalvų reikšmės.

 

Logotipų spalva, vertė, pokyčiai

 

Kokias spalvas didžiosios įmonės naudoja logotipose, kad paveiktų Jūsų emocijas? Kodėl, kai kurie logotipai atrodo „taip pigiai“?

 

Logotipai ir spalvos

 

Raudona spalva asocijuojasi su stipriu temperamentu bei ugnimi.

 

YouTube, Redbull

 

Kokie pojūčiai Jus aplanko?

Aktyvumas, emocianalumas, aistringumas, pasitikėjimas, meilė, stiprumas, agresyvumas.

Mėlyna spalva asocijuojasis su gyliu, žiniomis ir stabilumu, tai verslo spalva, simbolizuojanti pasitikėjimą.

 

Samsung, Ford

 

Kokie pojūčiai Jus aplanko?

Lojalumas, patikimumas, stabilumas, profesionalumas.

Geltona spalva asocijuojasi su energija bei saule.

 

Ferrari, Mc'Donalds

 

Kokie pojūčiai Jus aplanko?

Gyvybingumas, energingumas, aktyvumas.

Žalia spalva asocijuojasi su gamtos harmonija, taip pat simbolizuoja augimą, šviežumą. Tamsiai žalia spalva dažnai asocijuojasi su pinigais.

 

Android, Starbucks

 

Kokie pojūčiai Jus aplanko?

Saugumas, ramybė, patikimumas, atsipalaidavimas.

Purpurinė spalva asocijuojasi su prabanga.

 

Fedex, Yahoo

 

Kokie pojūčiai Jus aplanko?

Prabangumas, romantiškumas, elegantiškumas, galingumas.

Oranžinė spalva asocijuojasi su džiaugsmu, saule, šiltais kraštais. Žmogaus akiai oranžinė spalva yra labai karšta, todėl tai suteikia šilumos pojūtį.

Nepaisant to, oranžinė yra ne tokia agresyvi kaip raudona.

 

Mozilla, Fanta

 

Kokie pojūčiai Jus aplanko?

Žvalumas, entuziazmas, kūrybiškumas.

Juoda spalva asocijuojasi su formalumu, galia, paslaptingumu.

 

BlackBerry, Tiffany & Co

 

Kokie pojūčiai Jus aplanko?

Formalumas, galingumas, teisėtumas, prabangumas, rimtumas.

Rožinė spalva asocijuojasi su moteriškumu.

 

Barbie, LG

 

Kokie pojūčiai Jus aplanko?

Meilė, švelnumas, jaukumas, seksualumas.

Ruda spalva asocijuojasi su brandumu. Ruda yra šilta, neutrali spalva. Taip pat ji reiškia kantrybę, paprastumą, draugiškumą, patikimumą. Nors mėlyna yra tipiška įmonių spalva, tačiau UPS (United Parcel Service) sukūrė savo verslą, kuris susietas su ruda.

 

UPS, M&Ms

 

Kokie pojūčiai Jus aplanko?

Patikimumas, veiksmingumas, tikrumas.

Logotipų įtaką vaikystėje

 

Amsterdamo Universitetas panaudojo žinomus logotipus be tekstinių užrašų, pvz.: „McDonald‘s“, „Nike“ ir t.t., tam, kad nustatyti, kaip prekinis ženklas atpažįstamas ankstyvoje vaikystėje.

Logotipo spalvos

3 – 5 metų amžiaus vaikai pagal logotipą pradeda atpažinti produktų stendus.

7 – 8 metų amžiaus vaikai pagal grafinį logotipą gali pasakyti logotipo tekstinį užrašą.

Logotipo spalvos

Logotipų vertė

 

10 vertingiausių logotipų pasaulyje

 

Nesvarbu, kiek išleista pinigų logotipo kūrimui, tačiau logotipas sukūria pridėtinę vertę kompanijai.

 

Logotipu vertes palyginimas

 

Žemiau pateikiama keletą logotipų, kurie atpažįstami be tekstinių užrašų.

 

Nike, Apple, Mc'Donalds

 

Kiek kainuoja logotipas?

 

Kalbant tik apie techninę dalį, logotipo kaina tikrai nėra didelė. Įgūdęs dizaineris logotipą gali nupiešti per keletą valandų. Tačiau žvelgiant giliau, didžioji logotipo kūrimo dalis yra idėjų paieška. Ir tai trunka ne keletą valandų. Profesionaliai kuriant logotipą, prieš tai atliekama analizė, siūlomos kelios koncepcijos, piešiami eskizai, kas sudaro didžiąją logotipo kūrimo darbo dalį. Tuomet kainos skaičiuojamos ne šimtais, o tūkstančiais.

Deja, kuriant logotipą, nėra aiškių gairių, kaip surasti tikrai gerą idėją. Net atlikus visus aukščiau paminėtus darbus, nėra garantijos, kad gausite gerą logotipą. Pasaulyje apstu logotipų, į kuriuos buvo investuotos ganėtinai didelės pinigų sumos, tačiau jie taip ir liko “nevykusiais”.

Pavyzdžiui naujasis Pepsi logotipas, kuris dažnai pateikiamas kaip vienas labiausiai nepasisekusių rebrandingo pavyzdžių.

 

Pepsi

 

Arba 2012 Londono olimpinių žaidynių logotipas.

 

2014, London

 

O kartais geniali idėja ateina visai netikėtai. Pavyzdžiui, vienas žinomiausių pasaulyje Nike logotipas yra tikrąja to žodžio prasme studento darbas už 35 dolerius. O Twitterio logo buvo nupirktas Stock photo puslapyje už 6 dolerius.

 

Nike, Twitter