Avataras. Kaip buvo sukurtas filmas “Įsikūnijimas”

 

The Avatar (“Įsikūnijimas”) – 3D efektais alsuojantis, pasaulį pavergęs, fantastinis kino šedevras. Pridėkime intriguojančią istoriją ir turime nuostabų filmą. “Įsikūnijimas” išsiskiria iš kitų populiarių filmų turtingu siužetu. Tai nėra tipiškas veiksmo filmas – istorija kupina emocijų ir realistiškų personažų, taip pat veiksmo ir dramos.


 

Avataras

 

Avataras

 

Avataras

 

Apie “Įsikūnijimo” sukūrimą

 

Viskas prasidėjo 1996 metais, kai James Cameron užsiminė, kad norėtų sukurti filmą pavadinimu The Avatar (“Įsikūnijimas”). Mokslinės fantastikos epą su fotorealistiškais, kompiuteriu pakoreguotais personažais, tačiau tais laikais tam nebuvo reikiamų techninių galimybių. Kuomet 3D kūrimo technologijos pasiekė realistiškumo epogėjų, buvo pradėtos filmuoti pirmosios “Įsikūnijimo” scenos. Galutinis produktas dienos šviesą išvydo tik 2009 m. žiemą.

 

Avataras

 

Avataras

 

Avataras

 

Naudojant “Avatar‘o programą”, žmogus įkūnijamas į 3 metrų aukščio, šviečiančios mėlynos odos, kitos planetos Pandoros gyventojų kūnus. FX vadovas Danas Lemmon ir WETA Digital animacijos direktorius Andy Jones turėjo tik dvi savaites laiko vizualių efektų kūrimui, gamybai ir pritaikymui. Beveik 900 žmonių komanda šešiose skirtingose vietose dirbo ištisą parą, kad spėtų tinkamai perteikti režisieriaus sumanymą ir padarytų tai, kas atrodė visiškai neįmanoma dešimtmečiu anksčiau. “Kas yra unikalu ir ypatinga Įsikūnijime? Tai, kad turite galimybę patekti į pasaulį, kuriame niekada prieš tai nebuvote”, sako Lemmon’as. “Viskas sukurta taip tiksliai ir tikroviškai, kad galima pagalvoti, jog tokia vieta iš tiesų egzistuoja.”

Weta Digital – Naujosios Zelandijos studija, kūrusi vaizdo efektus tokiems filmams, kaip “Žiedų valdovo trilogija” ir “King Kongas”, pakėlė kompaniją į naują lygį kūrybos ir technologijų kompetencijos klausimais.

 

“Įsikūnijimo” filmo veikėjai

 

Prieš dešimtmetį Cameron‘as jau žinojo, kaip turėtų atrodyti Pandoros gyventojai. ” Tada buvo aišku, kad jie bus mėlyni, aukšti, turės uodegas ir šiek tiek katino bruožų”, sako Lemmon’as. Personažų bruožai buvo sukurti nuskenavus ir grafiškai apdirbus realių aktorių veidus. “Pagal režisieriaus nurodymus, stengėmės Na’vi padaryti kuo realistiškesnius. Norint tai padaryti, mums reikėjo suvienyti visus animatorių, efektų kūrėjų padalinius bendram darbui”, sako animacijos direktorius Andy Jones.

 

Avataras

 

Avataras

 

Avataras

 

Nuo veido ir kūno modeliavimo, jų išjudinimo, pritaikant naujausias animacijos kūrimo technologijas, iki spalvinimo ir galutinio vaizdo suvedimo – visi šie padaliniai pasiekė sinergiją, tam, kad Cameron idėja būtų realizuota ir patektų į didžiuosius kino ekranus.

 

Avataras

 

Avataras

 

Kuriant 3 metrų Na’vi, buvo panaudoti šie įrankiai:

  • Maya – panaudota galutinei animacijai ir 3D efektų kūrimui;

  • Mudbox – naudojamas objektų išjudinimui;

  • Skaitmeninis bei šviesos 3D skaneriai, aktorių veidų skanavimui;

  • Kai kurioms funkcijoms atlikti, keli įrankiai buvo sukurti namų sąlygomis;

  • Kūno raumenų simuliatorius;

  • Veido mimikos simuliatorius.

 

Avataras

 

Techniniai duomenys:

  • 1852 – scenų kiekis;

  • 1818 – animuotų scenų kiekis;

  • Piko metu, kiaurą parą, prie “Įsikūnijimo” kūrimo dirbo 900 komandos narių;

  • Kai kurioms iš didesnių scenų nufilmuoti, prireikė daugiau nei 1000 vnt. technikos;

  • Oficialiai patvirtinta, kad filme buvo panaudota daugiau nei 1900 vnt. įvairiausios technikos;

  • Kai kurioms iš didesnių scenų panaudoti nuo 5 – 50 bilijonų grafinių detalių;

  • Maždaug 10 TB duomenų buvo sugeneruojama per dieną;

  • Iš 483 turimų augalų modelių, koreguojant geometriją ir pritaikius skirtingas tekstūras, buvo sukurta 3000 galimų naudoti variantų;

  • Iš 53 Na’vi modelių / aktorių, buvo sukurta virš 100 skirtingų personažų;

  • 25 vnt. transporto priemonių garažas;

  • Iš 21 dirbtinai sukurto padaro modelio, keičiant tik tekstūras, atsirado 68 unikalios būtybės;

  • Maždaug 90 unikalių aplinkos vaizdų ir 1500 skirtingų vietovės detalių, kuriuos keičiant sukuriami skirtingų vietų vaizdai;

  • 4352 tikroviško atvaizdavimo (“render”) mašinos;

  • 34816 CPU cores;

  • 104 TB RAM.